"Miközben megpróbálunk mindent megtanítani gyermekeinknek az életről, gyermekeink megtanítják nekünk, hogy miről is szól az élet." (Angela Schwindt)
Daisypath Happy Birthday tickers

2011. október 12., szerda

NAPLÓ-bölcsis beszoktatás

9-11. nap
Minden nap 9-re viszem. Ebéd után megpróbálják elaltatni, de eddig nem sok sikerrel.  Volt már, hogy ülve elaludt néhány percre, de aztán felijedt. Ma is sírt amikor 13.00-kor érte mentem. Nagyon rossz volt kintről hallgatni. Amikor viszont meglát kacagni kezd, elkezd mesélni, hogy milyen jó volt. Betanulta a kis drágám, hiszen már annyiszor mondogattam neki. 
Zsóka azt mondja, napközben nem sír csak az elválás és az alvás nehéz. Kis bogyókám, úgy sajnálom!


8. nap 9.00-12.00
Ott hagytam Barnust a bölcsiben. 
Sírt és közben azt mondogatta: Anyába, Anyába!  
:( :( :( :( 


6-7. nap
Barnuka szabadságon van. Beteg :(
Délután visszamegyünk a dokihoz és majd kiderül, hogy holnap folytatjuk e a bölcsi projektet. 


 5.nap 10.00-12.00
Konkrétan 4 nap után, ma véget ért a beszoktatás. Ugyanis ma amikor beértünk a bölcsibe Zsóka rögtön el is köszönt. Mehetek.  Elköszöntem Barnustól, ő adott egy puszit és otthagytam. (Egy másik ajtón visszamentem a bölcsibe. ) Ebéd után "kaptam" vissza, és egy pici síráson kívül nem volt semmi gond. Jól viseli. Amikor meglestem vonult hang nélkül Zsóka után, elfogadóan, beletörődve a helyzetébe.Követte mindenhová, mint egy kis árnyék. Gondoltam, hogy ügyes lesz, de azért közben meglepő is. Olyan keveset adtam kölcsön, szinte csak velem volt. 
A régebbi gyerekek meg csak sírtak, törölték az orrukat a ruhájukba, ették a földet, harcoltak egymással.....
....egy új korszak kezdődött,  picit távol egymástól.


Tegnap még azt mondta, hogy "csúnya Zsóka", ma már "aranyos Zsókára" változtatta. :)




4.nap 10.00-12.00
Ma csak egy órát voltam Barnussal az udvaron, mert utána Zsóka néni beküldött a csoportszobába. Az ablakból sasoltam őket. Barnus be akart szaladni utánam, majd a kapuhoz rohant és ott sírt. Zsóka ölbe vette, ott nagy nehezen megnyugodott. Nem sokkal később ők is bejöttek, engem meg átküldtek az "elkülönítőbe". Annyit még hallottam, hogy nagyban dumcsizik Zsókával.  Addig nem is voltam ideges. Egyszerre ketten-hárman sírtak, így elég nehéz volt megfejtenem, hogy az enyém köztük van e. Azt hittem max. 20 percig lesz nélkülem, de egy óra lett belőle. Szerintem ez így elsőre elég sok. Na, ekkor már azért ideges voltam. Azt hittem már Barnus lebontotta a bölcsikét, mire végre kivonultak. Minden rendben volt, mondta Zsóka, csak az udvaron sírt, de ott odaadta neki a Bobókáját és bent már nem volt semmi gond. Még meg is ebédeltek, mármint a többiek, mert hát Barnusunknak bizony nem kellett a sütőtök főzelék. :) Hát , megértem!


Huhhhhhh.


3. nap 10.00-12.00, ebéd utánig
Ma nagyon sokat játszott a legkisebbel, Vikivel. Viki sose sír, nem hisztizik, nagyon kemény ügyes kis csaj, szerintem ezért "tetszett" Barnusnak. 
Tegnap egyedül csak őt említette, amikor kérdeztem ki van a bölcsiben, azt mondta a szemüveges kislány.





Egy kisfiú megpróbálta megharapni, egy pedig fejbe vágta egy kistányérral. Na, ekkor volt egy kis sírás. 
Ebédre karfiolfőzeléket kaptak. 6 kanál után közölte, hogy ízlik, majd felállt és ment játszani. 


2. nap 10.00-11.00
Szinte csak motorozott, nem merte letenni a motorját, mert félt, hogy valaki elviszi. Ebből adódott is némi konfliktus. A csúszdáról lezavart egy gyereket, mert, hogy az a "Barnusé"!  Többször odajött hozzám és az ölembe kéredzkedett. 
11 körül be akart menni a csoportszobába és mivel nem engedtem sírni kezdett. Ott állt mellettünk egy másik kisfiú, ő is sírt. Egyszer csak Barnus rákiabált: 
"Neeeeee! Most Barnuka sír!"
Miután hazajöttünk ebédelt, majd rögtön elaludt és fél 5-kor alig bírtam felébreszteni. Álmában többször azt kiabálta: "Barnusé!"



1. nap 10.00-11.00
Nagyon jól érezte magát, jó kedvű volt. Kipróbált minden játékot. Figyelgette a gyerekeket. 

2 megjegyzés:

Lilypie Second Birthday tickers