"Miközben megpróbálunk mindent megtanítani gyermekeinknek az életről, gyermekeink megtanítják nekünk, hogy miről is szól az élet." (Angela Schwindt)
Daisypath Happy Birthday tickers

2010. március 18., csütörtök

Az első fogacska

 Tegnap Barnus egy hirtelen mozdulattal elkapta a kezem és harapdálni kezdte. Ekkor vettem észre a kis érdes felületet a szájában. Ahogy belekukucskáltam láttam, hogy az alsó középső metszőfoga kibújt, hajszál vékonyan ott  fehérlett a kis szájacskájában. Most már értem, hogy miért folyik annyira a nyála, és miért szopikázza a nyakamat amikor ölbe veszem.
Kis drágaságom, még csak nem is láttam nyűgösebbnek az elmúlt napokban.

BÉBILAP:
"A tejfogak fejlődése már az embrionális élet 7-8. hetében megkezdődik. Különösen fontos ebben az időszakban, hogy a kismama helyesen táplálkozzon. A tejfogak áttörésének ideje és sorrendje nagyjából meghatározható, kb. a 6-24. hónap között fejeződik be.
Egyes családokban a feltűnően korai vagy késői fogzás örökletes jellegzetesség anélkül, hogy a növekedés vagy a fejlődés bármiféle lelassulása vagy felgyorsulása fennállna.
Tejfogak (20 db)
száma
az áttörés ideje
Alsó-középső metszőfog
2
5-9. hónap
Felső-középső metszőfog
2
8-12. hónap
Felső-oldalsó metszőfog
2
10-12. hónap
Alsó-oldalsó metszőfog
2
12-15. hónap
Első őrlőfogak
4
10-16. hónap
Szemfogak
4
16-20. hónap
Második őrlőfogak
4
20-30. hónap"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lilypie Second Birthday tickers